TOGG’un yeni aracı T8X geliyor: Tarih verildi T10X’ten bile daha ucuz olacak

Togg’a kardeş geliyor… Togg CEO’su Gürcan Karakaş, B segmentte yer alacak kompakt SUV modelini 2025 yılı içerisinde göstermeyi planladıklarını duyurdu.

Togg, Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Tosyalı ve CEO Gürcan Karakaş’ın katıldığı etkinlikte yenilikçi ürün yelpazesini ve mobilite ekosistemini tanıttı.

Togg T8X adını taşıyacak bu model T10X’ten daha ucuz olacak.

Karakas, basın mensuplarına verdiği demeçte, Türkiye’nin elektrikli araç (EV) markası Togg, B segmenti SUV sınıfındaki üçüncü otomobili T8X üzerinde çalıştığını, yeni modeli beklenenden daha kısa sürede üreteceklerini açıkladı.

“T8X için çalışmalara başladık”

TOGG CEO’su Karakaş, iki model arasında 2,5 yıl olduğuna ve yeni modelin ne zaman geleceğine dair bir soruya karşılık, öğrenen bir organizasyonun aynı süreçleri tekrarlarken daha hızlı ilerlediğini ancak yapay zekada, bataryada ve bağlantılı teknolojilerde çok hızlı bir değişimin içerisinden geçtiklerini, bu değişimi hazmederek ilerlemeleri gerektiğini söyledi.

Karakaş, “T10X’in bir küçüğü olacak T8X üzerine şimdiden çalışmalarımıza başladık. Normalde böyle bir ürünün dediğiniz doğru, 2,5 senede çıkması lazım ama biz onu 2 sene kadar önce çıkarmak için çabalıyoruz şu an.” diye konuştu.

Gürcan Karakaş, bayi açıp açmayacaklarına dair bir soru üzerine, sadece satış rakamlarının nereden geldiğine bakmadıklarını ve potansiyelleri de incelediklerini belirterek, “Önümüzdeki 3-5 ay içerisinde 5-6 noktada başlayacağız acente bayiliğiyle ve oradan öğrendiklerimizle bunu artırarak ülkemizin geri kalanına biraz yaymak istiyoruz. Hibrit bir çalışmanın birbirini desteklemesi. Avrupa’ya da aynı mantıkla açılmak istiyoruz.” diye konuştu.

“Almanya için fabrika çıkış fiyatımız Türkiye’den ucuz olmayacak”

TOGG Yönetim Kurulu Başkanı Tosyalı, bir gazetecinin T10F ile T10X’in 29 Eylül’de Almanya’da ön siparişe açılacağını hatırlatarak, iki ülke arasındaki fiyat farkının neden kaynaklandığı şeklindeki soru üzerine, şunları aktardı:

“Bizim fabrika çıkış fiyatımız belli. Burada muazzam bir rekabet var. Arada çok büyük bir fark yok zaten. Üretim maliyeti, bir dar marjınız var, bir de marketin belirlediği fiyat var. Zaten orada sıkışıksınız. Almanya’da daha ucuz nasıl satalım? Neticede bizim bir fabrika çıkış fiyatımız var. Bu ürünün her ülkede, o ülkedeki vergilere göre fiyat farklılıkları içerebilir. O üzerindeki mali, vergisel yüklerden kaynaklanır. Netice bizim için değişmiyor. Ülkemizde uygulanan ÖTV miktarlarıyla, Almanya’da satışta uygulanan miktarlar tabii ki değişiklikler gösteriyor. KDV’si, ÖTV’si aracın nihai fiyatını belirliyor. Bu bizim kontrol edebileceğimiz bir oran değil ama bizim Almanya için fabrika çıkış fiyatımız Türkiye’den ucuza olmayacak.”

Tosyalı, hurda araç indirimi için bir girişimlerinin olup olmadığının sorulması üzerine, böyle bir girişimlerinin bulunmadığını ancak trafikteki ortalama araç yaşının düşürülmesi, kazaların azaltılması ve pazarın hareketlenmesi adına böyle bir indirimin yararlı olacağını anlattı.

Author: can tok

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir