Uça: “Bize Her Gün Cumartesi!”

Uça: “Bize Her Gün Cumartesi!”

Çalışma hayatının en önemli göstergesi olan ofis kıyafetleri; özellikle pandemi döneminde evrime uğradı. Konu hakkında konuşan Ayşe Nazmiye Uça “İş hayatındaki disiplin anlayışının simgesi olan ofis kıyafetleri artık her gün cumartesiymiş rahatlığında” dedi. 

İş hayatında ofis kıyafetleri birçok nedenden dolayı disiplin kıyafeti olmaktan rahat çalışma anlayışına evrildi. Bunun nedenlerini Datassist YK Başkanı Ayşe Nazmiye Uça şöyle anlattı: “Ofis kıyafeti bir dönem çalışma hayatının özellikle beyaz yaka çalışanlarının hayatının en önemli göstergesiydi. Profesyonel çalışmanın hatta iş disiplininin ve performansın simgesi idi. Adı üzerinde ‘beyaz yaka’ idi ofis çalışanlarının tanımı. Birçok şirketin kıyafet yönetmeliği ve bu yönetmeliğin daha serbest olduğu zamanlar vardı. Cuma günleri ofise uygun bir serbestlik söz konusuydu. Özellikle pandemi döneminden sonra ofis kıyafetleri evrime uğradı.”

Uça: “Ne oldu da ofiste her gün Cumartesi olmaya başladı?”

Bu değişimde kadınların rolünden de bahseden Uça şöyle devam etti: “Kadınların iş hayatındaki yükselen sayısı, modanın hayatımızdaki önemi, çalışanların ofis kıyafetine para harcamak istememesi ve en nihayetinde pandemi ofis kıyafetlerini değiştirdi. Covid 19 pandemisi ile büyü bozuldu. Uzaktan çalışmanın neredeyse iki yıl boyunca norm haline gelmesi hem çalışanların hem işverenlerin eski kuralları sorgulamasına yol açtı ve pandemi sonrası ofis giyiminde rahatlık esas alınmaya başladı. Pandemi sırasında ofise gelişlerde kıyafet unsuru son düşünülen konu idi ve ofiste plates taytlarının görünmesi tam da bu zamana rastladı.

Uça: “Moda ve harcama tercihleri”

Bu değişimde moda sektörünün çok büyük bir etkisi var, şu anda kadınların iş yaşamına kabulünün ardından belki de erkek iş kıyafetlerini takip eden etek ve ceket takımlar ortada yok. Erkeklerde de ceket takım ve kravatın yerini rahat pantolon ve tişörtler hatta şortlar almış durumda. Bir diğer nedenin çalışanların giyime harcadıkları paranın azalması farklı konulara para harcamayı tercih etmeleri olarak söyleyebiliriz.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir